Većina zna koliko je teško uopšte upustiti se u freelance posao. Morate imati znanja u određenoj oblasti, morati biti dobri u nečemu da bi svoje usluge ponudili na toliko velikom tržištu. Ali, na sreću sve to se može naučiti i veštine se mogu savladati. Spremni ste za freelance.

Ipak, da li put većine frilensera ipak izgleda ovako:

  1. Postanu dobri u onome što rade
  2. Naprave svoj websajt
  3. Podese profile na društvenim mrežama

i….. onda čekaju da ih klijenti zaposle.

Ovo se posebno dešava sa onim frilenserima koji su u kreativnoj industriji. Najčešće se zaboravlja jedan veoma bitan deo poslovanja – zastupanje sebe.

Nemojte računati na to da će drugi primetiti vaš talenat

Potencijalni klijenti možda neće videti koliko ste brilijantni jer nisu eksperti u vašoj oblasti. Morate im pokazati šta vas čini posebnim tako što ćete ih sprovesti kroz svoj proces razmišljanja i razvoja nekog proizvoda i pokazati im zašto bi baš vi bili odlični za taj posao.

Primer: Reći nekome “ja dobro pišem”, nije isto kao i reći im “pisao sam tekstove za sajt XY nakon provođenja 30 sati sa njihovim klijentima kako bi sazano šta žele i šta ih zanima, i nedelju dana nakon korištenja mog sadržaja, imali su porast od 500% u poslovanju”… zar ne?

 

Nemojte se truditi svideti svakome

Svideti se svakome izgleda kao dobra ideja, ali je zapravo kontra-produktivna jer tada gubite fokus. Ako znate šta određena grupi ljudi želi, misli i oseća kada traži nešto od vas, onda možete fokusirati svoje poslovanje toliko da nema šanse da izaberu drugoga.

Primer: skoro je nemoguće i nerelano da ste poznati kao “najbolji web dizajner ikada”… ali puno je realnije da budete poznati “idealan web dizajner za marketing mobilnih aplikacija”.

 

Fokusirajte se na to da budete drugačiji, ne bolji

Ako se uvek trudite da budete najbolji u svojoj oblasti, ispada kao da uvek jurite za nečim što ne možete dostići. Budite fantastični, naravno, ali uvek postoji rizik da će se pojaviti neko ko je tehnički bolji.

Umesto toga, fokusirajte se na to da budete drugačiji. Kako vaše usluge uspevaju da se povežu sa potrebama i vizijom vašeg klijenta? Svako može naučiti koristiti neki alat ili program, ali retko ko može ponuditi iskustvo i pristup koje ste vi dobili kroz vaš rad.

 

Ostanite povezani

Previše frilensera utonu u posao i tražanje svakog sledećeg i zaborave da imaju toliko posla samo zbog poslovne mreže koju su prvobitno razvili. Nemojte zapostaviti tu mrežu i širenje iste. Povežite se s’ ljudima, javite se starim klijentima, pričajte sa ljudima u vašoj branši. U tom slučaju vas neće zaboraviti, već ćete dobiti još posla, preporuka i bićete smatrani ekspertom u vašoj oblasti.

Umesto da utrošite sve svoje vreme na posao i svoju veštinu, uzmite malo vremena i pokušajte upoznati vašu publiku i klijentelu.